Logo fysio Den papendiek

Slaapoefentherapie

Heeft u moeite met inslapen, doorslapen, wordt u te vroeg wakker of combinaties hiervan? Heeft u slaapritmeproblemen, kunt u moeilijk naar bed gaan of heeft u behoefte aan lang uitslapen? Slaapt u te vaak, te lang of te kort? Heeft u last van vermoeidheidsklachten, overmatige slaperigheid, concentratieproblemen, vergeetachtigheid, een kort lontje, doemdenken, moedeloos gevoel, piekeren, dan kunt u baat hebben bij behandeling door een slaapoefentherapeut. Ook bij verslavingsgevoeligheid, meer eten, dikker worden, angsten, depressie, verminderde weerstand, toename van pijnklachten, hoofdpijn, stress, ontstekingen, kunnen slaapproblemen een onderliggende factor zijn.

Binnen onze praktijk is Katrien Horn specialist in het bereiken van positieve gedragsverandering. Ze werkt aan de duur, de kwaliteit en het tijdstip van de slaap. Zowel uw dag als nacht wordt in de 24-uurs aanpak onder de loep genomen. Goed slapen kunt u leren.

Ook kinderen kunnen naar een slaapoefentherapeut.

voor meer info: klik op het plaatje of maak een afspraak met onze oefentherapeute Yvet kranen.


Slaapoefentherapie voor kinderen

Naast volwassenen kunnen ook kinderen met slaapproblemen bij ons terecht. Kinderen vormen de grootste groep van alle slapelozen. Wanneer onvoldoende aan de slaapbehoefte van het kind wordt voldaan nemen de lange termijn gevolgen toe, zoals: structurele slechte slaapgewoonten, angst, depressie, overgewicht, diabetes, concentratieproblemen, verminderde leerprestaties, gedragsproblemen en een verstoord bioritme.
De slaapoefentherapeut, Yvet Kranen, richt zich op het kind maar ook op de ouder. De ouder wordt geïnformeerd over wat een gezond slaappatroon is en wat de beïnvloedende factoren zijn die een gezonde slaap mogelijk in de weg staan. Hierbij kunt u denken aan psycho-educatie, sport en beweeg adviezen, dag- en nachtstructuur, scholing over waar een gezonde slaap aan moet voldoen en hoe u dit kunt herkennen.
Yvet kan het kind slaapoefeningen leren om: Beter te ontspannen,  het hoofd stil te krijgen,  de aandacht naar veiligheid en rust te verleggen (focussen),  “uit het hoofd in het lijf” te komen, lichaamswerk, mindfulness oefeningen voor kinderen en tevens zijn er oefeningen die de ouder samen met het kind kan doen om de slaap te bevorderen.
Cras justo odio, dapibus ac facilisis in, egestas eget quam. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus.